Poznaj współczesny świat oparty na e-handlu
Internet parę lat temu zupełnie zmienił świat, w tym także przemysł oraz branżę usługową i handlową. Dla jednych firm internet stanowi teraz podstawowe medium do wymiany informacji pomiędzy oddziałami jednej firmy, np. w celu monitorowania zasobów, a w innych stanowi główne źródło dochodu. Internet otworzył bowiem wiele możliwości i sprawił, że prowadzenie własnej firmy stało się prostsze, szybsze i mniej narażone na nagłą utratę płynności finansowej, głównie ze względu na niskie koszty bieżące. Wielu firm nie da się jednak prowadzić w sieci. Gabinety kosmetyczne, fryzjerzy czy salony tatuażu to tylko kilka z wielu rodzajów działalności, których prowadzenie w sieci jest zupełnie niemożliwe. Jednak i je warto wypozycjonować, podobnie jak wszystkie inne firmy działające wyłącznie w internecie.
Jak działa e-commerce?
E-commerce, a właściwie e-handel, to szerokie pojęcie, które obejmuje przede wszystkim sieciową sprzedaż towarów i usług. Udział e-handlu w naszej krajowej gospodarce rośnie z roku na rok i nie ma w tym nic dziwnego. Najbardziej sceptycznie nastawieni klienci zaczęli zauważać zalety e-commerce, a przedsiębiorcy zwrócili uwagę na możliwość osiągania bardzo wysokich zysków w stosunkowo krótkim czasie.
W sieci sprzedawać można na wiele sposobów. Większość przedsiębiorców wykorzystuje w tym celu swoje własne strony internetowe oparte na konkretnych CMS-ach, czyli silnikach, które zdecydowanie ułatwiają zarządzanie sprzedażą i prawidłową ewidencję. Część jednak decyduje się na rozpoczęcie działania na najbardziej znanych serwisach aukcyjnych i ogłoszeniowych. Ich przewagą jest bardzo duża liczba klientów, a wadą dość wysokie koszty wystawienia przedmiotu. CMS-y takie jak WooCommerce dają wiele możliwości personalizacji sklepu i dostosowania go do swoich potrzeb, niezbędne jest jednak jego wypozycjonowanie. Na czym to polega? Na podniesieniu pozycji wybranej witryny w Google, głównej wyszukiwarce treści w naszym kraju.
Zalety i wady e-commerce
E-commerce ma szereg zalet i wad, dzięki którym zdaje się powoli wypierać z rynku sprzedaż stacjonarną towarów, które można z łatwością wysłać. Do zalet z punktu widzenia klienta należy:
- możliwość dokonania zakupu z własnego fotela i bez wychodzenia z domu;
- znacznie niższą cenę, która wynika z dużej konkurencji na rynku i minimalnych kosztów prowadzenia firmy;
- prawną ochronę przed nieuczciwymi sprzedającymi;
- możliwość zakupu towarów niszowych i niepopularnych.
Z kolei przedsiębiorcy w e-handlu widzą nieco inne zalety. Warto wyróżnić wśród nich takie jak:
- możliwość sprzedaży najmniej chodliwych produktów i usług;
- zaangażowanie niewielkich środków na bieżące rachunki związane z prowadzeniem działalności (nie trzeba wynajmować kosztownych lokali i zatrudniać pracowników do obsługi bezpośredniej);
- możliwość sprzedaży bez rejonizacji, na cały kraj.
Pozycjonowanie lokalne – czy to się opłaca?
Na rynku istnieje jednak także działanie znane jako pozycjonowanie SEO na Łódź, czyli pozycjonowanie lokalne, które jest dedykowane dla właścicieli firm wykonujących swoje usługi stacjonarnie w Łodzi. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o zaprezentowanie potencjalnemu łódzkiemu klientowi adresu naszego punktu obsługi stacjonarnej, dzięki któremu będzie w stanie do nas trafić. Niezbędnymi działaniami jest:
- założenie wizytówki w Google Moja Firma;
- pozyskanie jak największej liczby opinii na temat danej placówki;
- dodanie jak najwięcej zdjęć i informacji na temat naszej firmy;
- optymalizację i rozwój witryny, w tym także jej treści oraz zdjęć.